fredag 28. desember 2012

Lille venn


Lille Mali
Jeg vet ikke hva det er med deg
Jeg føler den enorme tristheten din
Kan føle på den sårheten du føler på
Kan se for meg dine redde, oppgitte øyne
Av og til kan jeg høre din såre gråt
Jeg beklager lille venn
Men jeg tør ikke helt erkjenne deg
Jeg tør ikke ta innover meg at du må ha opplevd
fryktelige ting
Fordi det du frykter og det du bærer på
også må være mitt
Jeg beklager lille venn
At jeg har forsøkt å skyve deg vekk
At jeg ikke har villet ha deg her
At jeg har sagt du er uønsket
For jeg tør ikke se på dine minner
Du er for liten, lille venn
og alderen din rokker ved mine sannheter
Men jeg kan ikke unngå å kjenne at du er der
Det tristeste barnet jeg bærer på
Sårheten din rører meg
Så jeg lover, lille Mali
At jeg skal prøve
Å ta vare på deg
Jeg lover å prøve
og gi deg trygghet
Jeg lover å prøve og våge å se på dine minner
Jeg lover å prøve og gjøre mitt beste
Mere kan jeg ikke gjøre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar